27 Aralık 2012 Perşembe

Nefis Yulaflı Tarifler

Yulaf hem alerjik olmaması hem de besleyici olması sebebiyle ek gıdaya geçtiğimizden beri sıkça tercih ettiğim bir tahıl oldu.
Birçok tarif denenebilir yulaf ezmesi ya da unuyla. Sadece bebeklere değil, tüm aileye yönelik tarifler bunlar. Tabi ki hepsi, Demir'in sevdiği şekilde eliyle yiyebileceği formlarda...

Yulaflı Parmak Omletler:
Bu aynı zamanda çok besleyici bir kahvaltı alternatifi...
Malzemeler:
1 yumurta
1 kibrit kutusu kadar ezilmiliş beyaz peynir
Bolca dövülmüş ceviz
2-3 kaşık yulaf ezmesi (ben eti lifalif kullanıyorum)
Tüm malzemeleri karıştırıp, kaşıkla şekillendirip tereyağında pişirdim. Afiyet olsun...
 
 
Yulaflı Poğaça:
Bu tarifin için linkini aşağıda göreceğiniz tariften esinlendim, Nurturia'dan Nilay'a teşekkürler...
 
 
Benim kullandığım malzemeler şöyle:
Keçi Peyniri
2 tane haşlanmış rendelenmiş patates
1 yumurta
1 çay bardağı zeytinyağ
Bolca dereotu ve maydanoz
2 su badağı yulaf ezmesi
Aldığı kadar tam buğday unu

 
Tüm malzemeleri harmanlayıp iyice yoğuruyoruz, şekil verip hoop fırına, nefis çıtır çıtır oluyor. Afiyet olsun...

 
 
Yulaflı Bar:
 
Benim kullandığım malzemeler:
1,5 su bardağı yulaf ezmesi
1 muz
Bol kuru üzüm
Bol dövülmüş ceviz ve fındık
İyice yapışması için 1 yumurta
azcık pekmez
 
Hepsini karıştırıp, şekil vererek pişirdim. Afiyet olsun...
 



1 yorum:

  1. Yulaflı parmak omleti denedim harika oldu! Herkese tavsiye ederim. Tarifiniz için çok teşekkürler...:)

    YanıtlaSil